חברה קמעונאית מתחום האופנה יצרה איתי קשר במטרה לבחון את הנעשה אצלה ולבנות אסטרטגית שכר לחברה. מדובר בחברה צעירה יחסית שהוקמה על-ידי שלושה שותפים בעלי מומחיות בתחומי היזמות, האופנה, המסחר והשיווק. כפי שקורה במקרים רבים, השותפים עבדו במרץ כדי לבנות את החברה והמותג שלהם, והם גם ראו שכר בעמלם.
אלא שבתהליך הגדילה המואץ, מחוסר זמן (וגם כנראה מחוסר הבנה), השותפים הזניחו את הטיפול בנושא השכר בחברה. הם הסתמכו על חשבת השכר ועל רואה החשבון של החברה, ולא טרחו לבדוק. אלא שההסתמכות שלהם הובילה לכך שעלויות השכר שהם שילמו היו גבוהות באלפי שקלים לעומת מה שהיו אמורים לשלם בפועל.
לאחר שהתחלתי לבחון את הדברים, וכחלק מתהליך העבודה, למדתי את חוקת השכר של החברה ובדקתי האם החברה עומדת בכללים שנקבעו בדיני העבודה. מצאתי שהחברה אמנם עומדת מבחינה משפטית בכל העדכונים האחרונים, אבל במקביל – משלמת הרבה יותר ממה שהיא צריכה על דמי חגים, דמי חופשה ושעות נוספות. כמובן שככל שהיא גדלה וזקוקה ליותר עובדים, כך גם גדלים ה"תשלומים המיותרים".
לאחר תהליך למידת חוקת השכר בניתי לחברה אסטרטגיית שכר חדשה, שינינו את הסכמי ההעסקה של העובדים ללא פגיעה בשכר העובדים, ואף בנינו מסלול שכר לעובדים חדשים שמצטרפים לחברה. וכך, באמצעות אסטרטגיית השכר המעודכנת החברה חסכה בממוצע כ-1,000 ש"ח לעובד מדי שנה, השכר של העובדים גדל בצורה משמעותית לאורך זמן – כאשר במקביל עלות העסקתם גדלה בצורה מינורית. את הכספים הרבים ששילמה ללא הצדקה השקיעה החברה בחיסכון ובאפיקי צמיחה.