בלוג ומאמרים

מי נהנה מהחיסכון במס? עובד או מעסיק?

מי נהנה מהחיסכון במס? עובד או מעסיק? | נמרוד רטנר
ריווח מדרגות המס 2026 – מי ממש מרוויח?

בעקבות ריווח מדרגות מס הכנסה שנכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026, עולה שאלה מעשית רבת חשיבות: מי נהנה מהחיסכון במס – העובד או המעסיק? התשובה אינה חד-משמעית, והיא תלויה בנסיבות הספציפיות.

פסיקת בית הדין הארצי לעבודה

שאלה זו נידונה בבית הדין הארצי לעבודה בפסק דין מנחה שניתן בשנת 2007.

המסקנה המעשית

בית הדין קבע הבחנה ברורה בין שני סוגי שינויים: שינויים רגילים ושינויים מהותיים. ההבחנה בין השניים קובעת למי שייך חיסכון המס.

סיכום – מי נהנה מהחיסכון?
סוג השינוי מי נהנה?
שינוי לא מהותי (עדכון מדד שוטף) המעסיק רשאי להפחית שכר ברוטו
שינוי מהותי (חקיקה חדשה / מדיניות כלכלית) החיסכון שייך לעובד
ריווח מדרגות מס 2026 (החוק הנוכחי) החיסכון שייך לעובד ✅

חריג – זקיפת שווי רכב

ככל שהמשכורת כוללת גם זקיפת שווי רכב, המעסיק יכול לטעון כי החיסכון במס נובע מגילום זקיפת השווי – ולכן הוא הנהנה מהחיסכון. בשאר המקרים, העובד זכאי להטבה.

המלצה מקצועית

מומלץ לבדוק ולהתייעץ משפטית לפני שמקבלים החלטה ומייחסים את החיסכון למעסיק באופן מלא או יחסי. יש לוודא כי שכר הברוטו של העובד לא השתנה שלא כדין בעקבות שינוי מדרגות המס.

יש לכם שאלות בנושא?

פנו אלי לייעוץ ראשוני – אשמח לסייע

אנחנו מכבדים את פרטיותך

אנחנו משתמשים בקובצי עוגיות כדי להפעיל את האתר, למדוד שימוש, להתאים תוכן ופרסום, ולשפר את חוויית הגלישה.

בלחיצה על "אשר הכול" אתה מסכים לשימוש בעוגיות בהתאם לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.

דילוג לתוכן
Cookie settings